Prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím

Vyhlásenie o prístupnosti

TUI ReiseCenter Slovensko s.r.o., so sídlom Panská 10, 811 01 Bratislava, IČO: 35 966 742, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 38473/B (ďalej len „Poskytovateľ služby“), sa zaväzuje zabezpečiť prístupnosť svojho webového sídla a mobilnej aplikácie v súlade so zákonom č. 351/2022 Z. z. o prístupnosti výrobkov a služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“) a smernicou Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/882 zo 17. apríla 2019 o požiadavkách na prístupnosť výrobkov a služieb (ďalej len „Smernica“).

Poskytovateľ služby týmto v súlade s § 6 Zákona sprístupňuje verejnosti informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovanej služby pre osoby so zdravotným poskytnutím a o súlade poskytovanej služby s týmito požiadavkami.

Toto vyhlásenie o prístupnosti sa vzťahuje na nasledovné služby:
•    webové sídlo
https://www.tui-reisecenter.sk/
•    mobilná aplikácia TUI - Cestovná kancelária

A.    Všeobecné požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím

V zmysle Zákona a Nariadenia vlády SR č. 283/2023 Z. z., ktorým sa ustanovujú požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím, kritériá funkčnosti a kritériá na posúdenie neprimeranej záťaže (ďalej len „Nariadenie“), je Poskytovateľ služby povinný zabezpečiť, aby sa služby poskytovali tak, aby
a)    bola zabezpečená prístupnosť výrobkov, ktoré sa používajú pri poskytovaní služby, v súlade s ustanovenými požiadavkami na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím,
b)    boli informácie o fungovaní služby, a ak sa pri poskytovaní služby používajú výrobky, aj informácie o prepojení služby na tieto výrobky, informácie o ich vlastnostiach, ktoré sa týkajú prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím, a o ich interoperabilite s asistenčnými zariadeniami a prístrojmi
1.    sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
2.    poskytované zrozumiteľným spôsobom,
3.    poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať,
4.    sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
5.    poskytované písmom primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi,
6.    sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu,
7.    poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá,
c)    webové sídla a mobilné aplikácie, ktorými sa služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, boli v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
d)    podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), ak sú dostupné, poskytovali informácie o prístupnosti služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie.

B.    Informácie o súlade poskytovaných služieb Poskytovateľom služby s požiadavkami na prístupnosť poskytovanej služby:

1.    Všeobecný opis služby v prístupných formátoch

Webová stránka a mobilná aplikácie Poskytovateľa služby sú čiastočne v súlade s požiadavkami prístupnosti stanovenými Zákonom, Smernicou a Nariadením. Funkcionality, obsah a ovládacie prvky webovej stránky a aplikácie boli upravené s cieľom zvýšiť ich dostupnosť pre všetkých používateľov vrátane osôb so zdravotným postihnutím. Napriek tomu niektoré prvky, ako napríklad farebné spektrum, nezodpovedajú plne požiadavkám prístupnosti, čo znamená, že webová stránka a aplikácie sú v čiastočnom súlade s legislatívnymi požiadavkami.

2.    Opis a vysvetlenie potrebné na pochopenie toho, ako služba funguje

Služby sú poskytované ako voľne prístupné prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov najmä prostredníctvom webovej stránky, mobilnej aplikácie, ako aj telefonicky alebo osobne na niektorej z predajní Poskytovateľa služieb na území Slovenskej republiky. Materiály Poskytovateľa služby sú navrhované s cieľom, aby boli jednoduché, pochopiteľné a prístupné pre čo najširší okruh používateľov vrátane osôb so zdravotným postihnutím.

Webová stránka aj mobilná aplikácia umožňujú vyhľadávať zájazdy a služby cestovného ruchu podľa svojich kritérií (destinácia, dátum, cena, typ ubytovania a iné), pridať ich do košíka, vyplniť rezervačné údaje a vykonať online platbu. Po uskutočnení rezervácie obdrží zákazník potvrdenie a zmluvu o zájazde elektronickou formou.

3.    Opis spôsobu, akým služba spĺňa ustanovené požiadavky

Naše služby sú poskytované čiastočne v súlade s požiadavkami tým, že:
•    webová stránka je plne prispôsobená na používanie prostredníctvom klávesnice, a to aj bez potreby využitia počítačovej myši. Všetky dostupné funkcionality je možné ovládať výhradne prostredníctvom klávesových príkazov a sú kompatibilné so špecializovanými čítačkami obrazovky určenými pre osoby so zrakovým znevýhodnením;
•    do zdrojového kódu boli implementované atribúty ARIA, ktoré umožňujú zlepšenú orientáciu používateľov pri práci s čítačkami obrazovky;
•    ku všetkým použitým grafickým prvkom (najmä obrázkom) boli doplnené alternatívne textové popisy, ktoré vystihujú obsah alebo význam príslušného prvku, a tým zabezpečujú jeho sprístupnenie osobám so zrakovým postihnutím;

Napriek tomu, že naša webová stránka a mobilná aplikácia spĺňajú niektoré z požiadaviek prístupnosti, uplatňovanie požiadaviek na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím nie je úplné. Po posúdení uplatňovania požiadaviek na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím sme dospeli k záveru, že uplatňovanie uvedených požiadaviek v plnom rozsahu by pre Poskytovateľa služby predstavovalo neprimeranú záťaž podľa kritérií ustanovených v Zákone a Smernici. Vzhľadom na uvedené bude Poskytovateľ  služby uplatňovať požiadavky na prístupnosť v rozsahu, v akom ich plnenie nepredstavuje podľa ustanovených kritérií v zmysle Zákona a Smernice. Táto skutočnosť bola v súlade s § 7 ods. 5 Zákona písomne oznámená aj orgánu dohľadu.

V súlade s § 7 ods. 3 Zákona sa uplatňovanie požiadaviek na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím prehodnotí pri zmene ponúkanej služby alebo na základe žiadosti Slovenskej obchodnej inšpekcie, najneskôr však do piatich rokov odo dňa posledného posúdenia.

C.    Nepretržité zlepšovanie

Poskytovateľ služby venuje veľkú pozornosť zabezpečeniu prístupnosti svojich služieb a ich obsahu. Priebežne sledujeme legislatívny vývoj, technické normy a vykonávame pravidelné kontroly a aktualizácie s cieľom zabezpečiť trvalý súlad s požiadavkami prístupnosti.

D.    Spätná väzba a kontaktné údaje

Ak by ste napriek našej snahe zaznamenali akýkoľvek problém s prístupnosťou webovej stránky alebo mobilnej aplikácie, prípadne máte návrhy na jej zlepšenie, prosím kontaktujte nás:

E-mail: [•]
Telefón: [•]

E.    Postup vybavenia podnetov:

Každý jeden podnet posúdime s odbornou starostlivosťou a vybavíme v zákonnej lehote 14 dní. V prípade Vašej nespokojnosti s odpoveďou alebo vybavením podnetu sa môžete obrátiť na príslušný kontrolný orgán:

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5
820 07 Bratislava

F.    Dátum vypracovania vyhlásenia

Toto vyhlásenie bolo vypracované dňa 27.06.2025.